Friday 28 October 2011

Terpedaya

Khairul Luqman dan Siti Aisyah sudah lama bercinta.... Tetapi, mereka bercinta di dalam Facebook.

Suatu hari, Luqman mengajak Aisyah untuk berjumpa sesama sendiri di satu tempat. Tempat yang mereka akan bertemu ialah di Alamanda di Putrajaya tepat pada pukul 3:00 petang pada hari Sabtu.

Seperti yang ditetapkan, mereka pun pergi ke tempat tersebut. Luqman tiba di sana lebih awal. Dia menunggu ketibaan Aisyah....Beberapa minit kemudian, Aisyah pun tiba. Aisyah dan Luqman saling mencari antara satu sama lain. Tetapi mereka masih tidak jumpa.

Mereka ber - sms tapi masih tidak jumpa.Disebabkan keletihan, Luqman berehat di atas kerusi....Dia duduk bersebelahan seorang nenek tua. Nenek tua itu bertanyakan kepada Luqman "Nak, siapakah namamu?". Luqman pun menjawab, "Namaku ialah Khairul Luqman"

Nenek itu pun terkejut.....rupa - rupanya nenek tua itu ialah SITI AISYAH. Dalam hati Luqman terkata " Inikah perempuan yang selama ini aku bercinta?!Aku bercinta dengan nenek tua?!" Sejak sebelum mereka bercinta, selama ini, Siti Aisyah meletakkan gambar sewaktu dia muda di dalam Facebook! Jadi , tak hairanlah kalau Luqman ingatkan Aisyah dah tua!!

No comments:

Post a Comment